Veel van onze patiënten werken over de grens in België. Bij ziekte wordt door hun Belgische werkgever vaak een ziektebriefje of doktersverklaring gevraagd.

In Nederland is dit niet gebruikelijk en wordt dit de huisartsen afgeraden.Tot voor kort maakten wij voor onze grensarbeiders een uitzondering.

Intussen is er voor deze situatie een goed alternatief gekomen. U kunt via het UWV deze verklaring namelijk eenvoudig verkrijgen. Wij kiezen ervoor om onze patiënten vanaf juni 2020 hier heen te verwijzen bij vraag om een ziektebriefje bij langdurige ziekte (langer dan 6 weken).

UWV Telefoon Werknemers is bereikbaar via : 088-898 9294

Update 11-2020: het pakket voor MijnGezondheid.nl is inmiddels compleet beschikbaar.

Het is nu naast een E-consult ook mogelijk om uw dossier in te zien, afspraken online te maken met de assistente en de huisarts, medicijnen te bestellen etc.

Inloggen: u gaat naar de website www.mijngezondheid.net kies voor inloggen en log in met uw persoonlijke DigiD.

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts kunt regelen.

Wat is een E-consult? : Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts. Het is ook mogelijk om een bijlage mee te sturen.

Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. Ontvang vertrouwelijke berichten van uw huisarts veilig in MijnGezondheid.net. 

Let op: een E-consult is niet voor dringende vragen, hiervoor dient u altijd te bellen!

Indien wij een mailadres van u hebben in de praktijk heeft u inmiddels een mail ontvangen om MijnGezondheid.net te activeren. Let op dit is persoonsgebonden! 

U kunt dan een account aanmaken op MijnGezondheid.net en inloggen met DigiD en sms functie of via de Digid app. Via de optie Mijn berichten kunt u een nieuw bericht maken met uw vraag voor de huisarts ( graag zo duidelijk mogelijk omschrijven ). De huisarts zal zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 2 werkdagen reageren op uw vraag.

Heeft u nog geen mail gehad over MijnGezondheid.net: dan hebben wij geen mailadres van u in ons systeem staan. Geef dan aan de assistente uw mailadres door en u wordt dan aangemeld voor MijnGezondheid.net en ontvangt de mail met daarin de instructies.

Het is niet verplicht gebruik te maken van MijnGezondheid.net u kunt uw vragen ook altijd telefonisch stellen!

 

 

 

 

Regelmatig bereikt ons de vraag waarom onze praktijk nog niet is aangesloten bij het LSP.

De reden waarom onze praktijk nog niet zijn aangesloten op het LSP is omdat de koppeling zoals die nu met veel moeite gerealiseerd is, geen betere inzage geeft in het patiënten dossier dan het systeem wat vooraf functioneel was.

Het LSP is mede tot stand gekomen met geld vanuit de zorgverzekeraars. Op dit moment mogen zij niet in uw medisch dossier kijken, maar er is geen garantie dat dit in de toekomst niet kan gebeuren. Dit is geen wenselijke situatie.

LSP staat voor Landelijk Schakel Punt: echter het is niet landelijk dekkend, slechts regionaal. Alleen ziekenhuizen hebben een landelijke dekking. De naam is dus erg misleidend en zorgt voor verwarring.

Zie voor de regio’s: https://www.vzvz.nl/page/Zorgverlener/Aansluiten/Regionalisatie/Regio-indeling

Gaat u dus op vakantie naar Midden Brabant en komt u daar bij de huisarts/apotheek dan heeft deze geen inzage in uw dossier, ook al heeft u toestemming gegeven voor het LSP.

Het is ook niet zo dat heel uw dossier zichtbaar is. Slechts de laatste 10 contacten met uw eigen huisartsenpraktijk zijn zichtbaar.

Dit is ook het geval wanneer u bij de huisartsenpost terecht komt. Ook zij kunnen slechts de laatste 10 contacten zien en niet meer.

Onze apotheek en de apotheken binnen Roosendaal ( ook de dienstapotheek ) zitten op hetzelfde apotheekcluster. Zij kunnen dus de medicatie zien die u gebruikt. Wel het advies altijd een actueel medicatiepaspoort mee te nemen bij uw bezoek aan het ziekenhuis.

Wij zijn inmiddels gestart met MijnGezondheid.net, dit zal in 2020 gefaseerd uitgebreid gaan worden. Hiermee is het mogelijk om in de toekomst uw eigen dossier in te zien en zelf te bepalen wat andere zorgverleners te zien krijgen.

 

Coronavirus 2020:

Kijk voor de meest recente en actuele informatie op de website van het RIVM ( www.rivm.nl )

Duidelijke informatie vindt u ook op: www.thuisarts.nl

Bij een bezoek aan de praktijk willen wij u vragen een mondmasker te dragen.

Coronatesten door GGD:

Iedereen met milde klachten die mogelijk duiden op het coronavirus, kan bellen naar het nummer 0800-1202 om een afspraak te maken voor een test bij de GGD. Het nummer is gratis en zeven dagen per week bereikbaar van 08.00 uur tot 20.00 uur. Voor het afnemen van de testen hebben GGD’en ruim 80 teststraten door het hele land ingericht.

Andere vragen over het coronavirus? Bel dan naar 0800-1351

Let op: Behoort u tot een risicogroep of bent u ernstig ziek? Heeft u bijvoorbeeld hoge koorts of bent u benauwd? Bel uw huisarts, of de huisartsenpost. Bel bij een levensbedreigende situatie altijd 112.

De zorg in onze praktijk de komende tijd ( deze informatie wordt steeds bijgewerkt ):

Inmiddels zijn we alle zorg weer volop aan het opstarten, met inachtneming van de corona voorzorgsmaatregelen.

- Kom NIET naar de praktijk met verkoudheidsklachten ( zoals loopneus, niezen, hoesten, keelpijn, verhoging of koorts ), ook niet voor het afhalen van medicatie!

- Het is ook mogelijk om een E-Consult aan te vragen via Mijngezondheid.net ( zie voor meer informatie tabblad nieuws  ).

- Houd er rekening mee dat de wachttijden aan de telefoon momenteel langer zijn dan u gewend bent. 

Wij werken met gescheiden patiënten-stromen in aparte spreekkamers. Dit vergt veel organisatorische aanpassingen, waardoor er weinig keuze is in de tijdstippen waarop u voor een consult langs kunt komen.

- Kom op tijd naar de afspraak, maar niet te vroeg (5 minuten voor de afspraak aanwezig), dit om drukte in de wachtkamer te voorkomen. Bent u vroeger aanwezig, wacht dan in de auto of bij mooi weer buiten. Kom zoveel mogelijk alleen naar de afspraak.

- De oproepen voor chronische zorg worden weer opgepakt. Het laboratorium gaat weer uitnodigingen versturen voor het bloedprikken. Neem contact op met de praktijk voor het maken van een afspraak. De komende tijd zullen mensen ouder dan 70 jaar en/of vallend in een kwetsbare groep aan huis worden geprikt. De afspraak met Colinda zal dan meestal ook aan huis plaats vinden.

APOTHEEK NISPEN:

- Kom NIET naar de praktijk met verkoudheidsklachten ( zoals loopneus, niezen, hoesten, keelpijn, verhoging of koorts ), ook niet voor het afhalen van medicatie! Vraag dan of iemand anders uw medicatie op kan halen.

- Vanaf augustus zal medicatie uitsluitend nog thuisbezorgd worden na aanvraag bij de assistente en is dit alleen nog op woensdagochtend.

- Bent u moeilijk ter been of ouder dan 75 jaar en is het niet mogelijk om de medicatie zelf op te halen of op te laten halen, neem dan contact op met de assistente. De medicatie kan dan eventueel bij u thuisbezorgd worden. 

- Woont u in België dan dient u zelf de medicatie op te (laten) halen.

- Wij verkopen GEEN mondkapjes en handschoenen. U kunt niet medische artikelen kopen via internet en bij diverse drogisterijen en warenhuizen, of u kunt zelf een mondkapje maken. 

 

 

 

 

 

 

Breadcrumbs

Terug naar boven